ASSALAMUALAIKUM WRT……..& SELAMAT DATANG

Thursday 13 December 2012

ROTI POKET & POTATO NUGET

Selamat tengahari kepada semua yang sudi singgah disini.Mesti masing-masing sibuk nak masak untuk lunchkan,hari ni kiranya kakda tak masak untuk lunch,hehehe,pagi tadi dah goreng nasi banyak siap-siap untuk lunch sama.Nasib baik hubby jenis tak memilih sangat bab makan ni.Senang kerja Puan Isteri.

Hari tu kakda ada buat roti poket ni,ideanya dari SINI,minta izin ye CMG,,bahan yang CMG guna kakda peringkaskan lagi.hehe yang penting sedap banget..

Untuk isi roti poket tu,kakda guna daging buger dipotong dua,hirisan timun dan tomato,tambah lagi sos cili dan mayonis..best..tak perlu beli roti buger lagi..


Buat macam ni pun dah makan banyak,kalau ikut cara CMG,x tau la..lagi la banyak makannye..Untuk Roti poket tu saya ikut betul2 macam CMG buat.


Dan hidangan satu lagi ni kakda dapat idea kat SINI, yang ini pun kakda peringkaskan juga bahannya.Kakda hanya guna ikan sardin dan kentang lenyek,pastu satukan bahan ni,bulat-bulatkan celup dalam tepung gandum selepas tu celup dalam telur dan last sekali celup dalam serbuk roti dan masa nak goreng leperkan ia..So jadi lah camgini.


Dicicah dengan sos pilihan.Kakda buat breakfast dan makan petang..Hehe..memang kena la dengan selera,asyik-asyik dengan kuih manis apa kata kita tukar dengan yang masin manis pula.


Tang pic ni memang tak boleh nak lawan lagi la..hahaha..
Apa pun SELAMAT MENCUBA.

No comments: