ASSALAMUALAIKUM WRT……..& SELAMAT DATANG

Monday 16 April 2012

Hubby oh my hubby


Dinner malam ni my hubby chefnye,,,dia nak kongsi resepi yang mak dia atau mak mertua saya la suka buat untuknye.Sebab mak saya tak turunkan resepi ni kepada saya…hahaha..Resepi kali ni dipanggil Sotong masak tumis…Kira febret hubby la ni(mak mertua saya buat lg sedap)…sebelum2 ni dok beli sotong tak pernah disuruhnye saya masak tumis sotong ni.hahaha….malam ni tetiba je nak makan sotong masak tumis..so saya suh dia la yang buat..sebab sblm ni saya tak pernah buat kot tak kena ngan selera dia la sebab tu la dia rajin nak masak…(Nampak macam tak pandai masak ke saya ni).
Resepinya simple je…

Bahan-bahan..
Sotong
Serai(diketuk)
Bawang merah(ditumbuk)
Bawang putih(ditumbuk)
Halia(ditumbuk)
Cili kering dikisar



Cara-caranye : Tumis bawang merah,bawang putih.halia dan cili kering kisar,tumis sehingga naik bau,kemudian masukan serai dan sotong dan air sedikit.Akhir sekali masukan garam dan serbuk perasa..siap untuk dihidang…
Best..acu cuba try test la….huhuhu...Sayang my hubby(selalu puji rajin la dok dapur...hahaha)


2 comments:

linda said...

pic x ley tahan..

Hasidah Bt Awang said...

semenjak berblog...seni amik2 pic ni terserlah...huhuhu