ASSALAMUALAIKUM WRT……..& SELAMAT DATANG

Friday 13 April 2012

PUDING ROTI


Petang tadi dok menyembang ngan suri rumah n da geng pasal tsunami ni…dok habaq mai la diorang kalut nak selamatkan diri,saya satu family rileks kat umah je.Diorang pulak dalam nak menyelamatkan diri siap pi pasar malam lagi kat Pekan Kuah.Nak tergelak rasanye,Lepas tu siap berkelah lagi ngan juadah2 yang dibeli kat Permandangan indah tempat diorang selamatkan diri tu la.Dalam dok risau-risau tu dan lagi makan-makan.Ramai jgk le yang pi dok sana.Dalam pukul 10 mlm diorang msg kat saya Tanya keadaan cam ner,kebetulan masa tu tersiar berita terkini mengatakan AMARAN TSUNAMI ditarik balik dan keadaan selamat tapi dinasihatkan dalam langkah berjaga-jaga.Alhamdulillah selamat semua.Dalam dok bersembang tu akan tersebut jgk le bab resepi ni.Kali ni resepi puding roti..Saya tak cuba buat lagi ni tapi nak post jgk kat dalam blog..hehehe..
So picnye xde la…nanti saya dah buat saya akan postkan picnye kat sini…tapi tak tau bila nak buat ni,sebab my hubby tak berapa suka kuih lembeklembek ni.Kalau hubby tak berapa nak makan mood nak buat tu slow la sket tapi akan buat..yang penting buah tapi tu tetap guna…huhuhu
Hahaha…Jom tgk resepinya..

Bahan-bahan..
Roti sandwich
Susu cair
1 biji telur
Serbuk Agar-agar
Air secukupnye
Gula

Cara buat
Roti,susu cair dan telur diblender.Kemudian masukan air dalam periuk serta serbuk agar-agar dan bahan yang telah diblender tadi serta gula.Kacau hingga mendidih kemudian angkat dan tuangkan dalam Loyang atau bekas yang sesuai dan sejukan hingga keras.Dan boleh la dihidangkan..


No comments: