ASSALAMUALAIKUM WRT……..& SELAMAT DATANG

Wednesday 11 April 2012

KERABU NANGKA


Beberapa hari yang lepas saya mencuba resepi kerabu nangka.Alhamdullilah first time buat hubby puji sedap….perasan jap diriku ini kerana my hubby ni selera dia tinggi sket..Semenjak kawin ni dialah antara tukang kritik dan komplen masakanku.Sekali sekala dia masak…emr..memang kelas lah masakan my hubby ni…Time kekadang tu ada jgk la time xde mood nak masak…so saya suruh la dia masak…huhuhu…ada masa jgk la my hubby ni nak masak…kena tgk mood le time nak suruh tu….Masakan yang saya xleh lawan sampai skang meggi goreng…hahaha..yang saya buat tak sesedap dia buat..oh..dah melalut sampai meggi goreng dah kita ni..berbalik pada Kerabu nangka kita jom saya share kan resepi dengan anda pembaca setia my blog..huhuhu

Kalau nak buat sedikit saya guna anggaran sedikit…(Nak buat byk guna la anggaran sebanyak)

Sedikit nangka muda (dicelur)
Sedikit isi ikan tawar (yang dibakar tawar)
Sedikit kelapa parut yang digoreng
Sedikit garam
Sedikit gula
Sedikit serbuk perasa
Bawang merah seulas..
Sedikit lada hitam

Semua bahan ditumbuk akhir sekali masuk lah nangka yang telah dicelur tadi.
Siap untuk dihidangkan





No comments: